ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ TIMES
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ
ΑΠΟΔΗΜΩΝ
ΝΑΥΠΑΚΤΙΩΝ

Εκδότης και Διευθυντής
ΚΩΣΤΑΣ Α. ΔΕΔΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΕ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΚΕΣ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ Ο ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΣΚΑΛΑΣ
ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ
κ. ΙΕΡΟΘΕΟΥ


Ο Ηγούμενος Σκάλας, έστειλε μια συκοφαντική  επιστολή εναντίον του Μητροπολίτη μας, προς τους Ηγουμένους Ιερών Μονών, τους Μητροπολίτες της Ελλάδος και την Ιερά Σύνοδο την 11-7-2000.
Το περιεχόμενο της επιστολής είναι γεμάτο συκοφαντίες, ψευδείς ειδήσεις και απρεπείς εκφράσεις, που δείχνουν ένα άηθες ήθος.
Δεν νομίζουμε ότι πρέπει να δημοσιεύσουμε την επιστολή αυτή που έφτασε στην εφημερίδα μας εναντίον του Μητροπολίτου μας από έναν φίλο του Ηγούμενου Σκάλας. Διότι η επιστολή αυτή είναι γεμάτη ψευδής εκφράσεις όπως αναφέρουμε πιο πάνω.
Δημοσιεύουμε όμως σήμερα αποσπάσματα από την απάντηση του κ. Ιεροθέου προς τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών κ. Χριστόδουλον.

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ
ΚΑΙ ΑΓΙΟΥ ΒΛΑΣΙΟΥ ΙΕΡΟΘΕΟΣ

Προς τον Μακαριώτατον Αρχιεπίσκοπον Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Κύριον Κ. Χριστόδουλον, τους Σεβ. Μητροπολίτας της Εκκλησίας της Ελλάδος, και τις Ιερές Μονές του Αγίου Όρους και της εκκλησίας της Ελλάδος.

Με βαθύτατη λύπη πληροφορήθηκα από Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτας και από Ηγουμένους Ιερών Μονών ότι ο Αρχιμ. Σπυρίδων Λογοθέτης, Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Μεταμορφώσεως και Ιεροκήρυξ της Ιεράς Μητροπόλεως, κοινοποίησε στους Μητροπολίτας και Ηγουμένους των Μονών της Ελλάδος το υπ’ αριθμ. Πρωτ. 77/11-7-2000 έγγραφόν του, το οποίο απέστειλε στην Ιερά Σύνοδο, και με αφόρητη οδύνη και συνοχή καρδίας διάβασα το περιεχόμενό του, το οποίο γέμει συκοφαντικών εκφράσεων και ψευδών ειδήσεων αλλά και απρεπών εκφράσεων, που δείχνουν ένα άηθες ήθος. Αν μελετήσει κανείς τα κείμενα που μου έστειλε κατά καιρούς, αλλά κυρίως τα τελευταία θα διαπιστώση ότι με τέτοιον τρόπο δεν γράφει κανείς, όχι στον Επίσκοπό του, αλλά ούτε σε κάποιον κοσμικό προϊστάμενό του, ούτε ακόμη και στον υπηρέτη του!! Χρειάζεται πράγματι μια μελέτη των κειμένων του από νοοτροπία του. Και, βεβαίως, με μεγαλύτερο πόνο εξαναγκάζομαι να σας αποστείλω την παρούσα επιστολή για να σας ενημερώσω για την όλη κατάσταση που επικρατεί στην Ιερά Μητρόπολη μου, ακριβώς επειδή ο Ηγούμενος σας ενημέρωσε παραπλανητικά.

1. Κατ’ αρχάς, ασφαλώς γνωρίζετε ότι αγαπώ τον Μοναχισμό, και την αγάπη μου αυτή εξέφρασα και εκφράζω με την συγγραφή διαφόρων βιβλίων.

Επίσης συγκρότησα Αδελφότητα από μοναχές, η οποία Αδελφότητα ασκείτε στην Ιερά Μονή Γενεθλίου της Θεοτόκο (Πελαγίας) της Ιεράς Μητροπόλεως Θηβών και Λεβαδείας, και βέβαια, με την άδεια και ευλογία του Σεβ. Μητροπολίτου Θηβών και Λεβαδείας κ. Ιερωνύμου εξακολουθώ να είμαι πνευματικός Πατέρας των μοναχών της Ιεράς Μονής. Ουδέποτε, όμως, εφανταζόμουν ότι θα συναντούσα έναν τέτοιον εκκοσμικευμένο μοναχισμό, όπως λειτουργεί στην Ιερά Μονή Μεταμορφώσεως του Χριστού στην Ναύπακτο, και ουδέποτε εφανταζόμουν ότι ορθόδοξοι μοναχοί θα διακρίνονταν και θα διακατέχονταν από τέτοιο ανορθόδοξο, αντιεκκλησιαστικό και αντιεπισκοπικό πνεύμα. Δεν θα ήθελα να εκφρασθώ περισσότερο και να δώσω άλλους χαρακτηρισμούς, πράγμα το οποίο θα φανή με όσα θα λεχθούν εν συντομία πιο κάτω.

Απλώς στο σημείο αυτό θα ήθελα να παραθέσω ένα τμήμα από υπ’ αριθμ Πρωτ. 405/23-798 έγγραφό μου, το οποίο απέστειλα στον Ηγούμενο: 

«Αισθάνομαι ότι είσαι εγκλωβισμένος στο περίεργο σύστημα μοναχισμού που έχεις δημιουργήσει. Έχω μελετήσει σχεδόν όλους τους πατέρας της Εκκλησίας, ιδίως την διδασκαλία του Μεγάλου Πατρός αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, του εκφραστού και προστάτου του γνησίου ορθοδόξου μοναχισμού, έχω γράψει χιλιάδες σελίδες περί του ορθοδόξου μοναχισμού και πουθενά δεν συνάντησα αυτόν τον μοναχισμό που δημιούργησες. Ακόμη δε και ο Μέγας Βασίλειος ο δημιουργός και διοργανωτής του κοινοβιακού μοναχισμού στους ασκητικούς λόγους, τους όρους κατά πλάτος, τους όρους κατ’ επιτομήν και τις ασκητικές διατάξεις, εκφράζει και συνιστά έναν άλλο μοναχισμό από αυτόν που συναντώ στην Μονή σου. Έχεις μεγάλη ευθύνη γι’ αυτό το γεγονός».

2. Στην Ιερά Μητρόπολη Ναυπάκτου συνεχίζεται για εικοσιπέντε (25) περίπου χρόνια μια κατάσταση αναταραχής, συγκρούσεων του Ηγουμένου με όλους τους προκατόχους μου Μητροπολίτας και τους Ιερείς. Ο αείμνηστος Μητροπολίτης Δαμασκηνός καταράστηκε τον Ηγούμενο για προσβλητική φράση που του είπε, και στη συνέχεια ο Ηγούμενος καταράστηκε τον Μητροπολίτη, χωρίς να συγχωρεθούν, πριν φύγη από τον κόσμο αυτόν ο αείμνηστος εκείνος Ιεράρχης, παρά την εκφρασθείσα επιθυμία του. Ο Σεβ. Μητροπολίτης Μαντινείας κ. Αλέξανδρος, ως Μητροπολίτης Ναυπάκτου, υπέστη τα πάνδεινα, τα οποία μπορεί να μαρτυρήση εκείνος. Ο αείμνηστος προκάτοχός μου Νικόδημος, λίγες ημέρες πριν εκλεγή Μητροπολίτης δέχθηκε ιταμή επιστολή για να αποσύρη την υποψηφιότητά του, με το εξής περιεχόμενο:

«Εν τη Ιερά Μονή 16-1-1995
Πανοσιολογιώτατον Αρχιμανδρίτην π. Νικόδημον Ζαλούμην Πρωτοσύγκελλον Ιεράς Μητροπόλεως Θηβών και Λεβαδείας Εις Λεβαδειάν.

Αγαπητέ μου π. Νικόδημε Ευλόγησον

Σου στέλνω αυτό το σημείωμα με αδελφούς της Μονής για να σε παρακαλέσω θερμά τα εξής: Πληροφορηθήκαμε ότι επιδιώκεις να είσαι ο αντίπαλός μου στις μεθαυριανές εκλογές. Σε παρακαλούμε όλοι θερμά μη το κάνης αυτό. Είσαι αρκετά νέος και θα έχης στο μέλλον πολλές άλλες παρόμοιες ευκαιρίες για πολλές και  διάφορες Μητροπόλεις, ενώ για μας είναι η μοναδική Μητρόπολις. Έχεις, άλλωστε, και θα έχης τον Άγιο Θηβών συμπαραστάτη σου, για επόμενες εκλογές. Και αυτόν αλλά και όλους εμάς. Μη θελήσης, λοιπόν, να κάνης αυτή την αδικία. Η παναγία μας να σε φωτίση

Με αδελφική αγάπη

Αρχιμανδρίτης Σπυρίδων Λογοθέτης»

Στην επιστολή αυτή φαίνεται η αιτία του προβλήματος!!
Η τακτική αυτή του Ηγουμένου να αντιμάχεται κάθε Μητροπολίτη, αλλά και το όλο πνεύμα του Ηγουμένου φαίνεται σε επιστολή που του απέστειλε ο οσιολογιώτατος Μοναχός π. Θεόκλητος Διονυσιάτης, Ναυπάκτιος την καταγωγή, επί αρχιερατείας μου. Μεταξύ των άλλων έγραφε:

«... Προκύπτει ότι υπάρχουν δυο Αρχές και εξουσίες Εκκλησιαστικές. Οπότε η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη σε κάθε περίπτωση και, φυσικά, ο σκανδαλισμός των χριστιανών πολύς, όπως απεδείχθη εκ των πραγμάτων. Εκτός αυτού. Τα Μοναστήρια είναι αυτόνομα και λειτουργούν ανεξαρτήτως της ποιμαινούσης Εκκλησίας; Το πρόβλημα λύουν οι 7 Ιεροί Κανόνες της ΑΒ Συνόδου.

Όσον και αν αναγνωρίζει κανείς την ευαισθησίαν των μοναχικών συνειδήσεων σε θέματα πίστεως, όμως εκείνο που βαρύνει είναι τα όρια δικαιοδοσίας των και η επιλογή τρόπων αντιδράσεως. Και ως προς το πρώτον, αμαρτάνομεν με την παράκαμψη του οικείου Επισκόπου, προαρπάζοντες την συνετήν αντιμετώπιση του και εμφανιζόμενοι ως υπερεξουσία και ως συνεξουσία. Ως δε προς το δεύτερον, εμφανίζομεν στοιχεία ακραίου ψυχικού φανατισμού...

Σεβαστέ μου Γέροντα, δεν επιθυμώ να σας κουράσω. Ελπίζω στην σύνεσή σας να αντιληφθήτε ότι, αι διατυπωθείσαι απόψεις σας στην εν λόγω επιστολήν σας, άγουν αναποδράστως σε αντιπαραθέσεις μετά του οικείου Επισκόπου, ψυγωμένης της πολυτίμου αγάπης, άνευ της οποίας μεταβαλλόμεθα σε κύμβαλα αλαλάζοντα, και σκανδαλιζομένων των χριστιανών. Διό και σας ικετεύω, ως γέρων ταπεινός μοναχός, όπως αναθεωρήσετε την στάση της ιεράς Μονής σας έναντι τον εκάστοτε Επισκόπων του Τόπου, επειδή εμφανιζόμενη ως διοικητική και πνευματική Αρχή, εγκυμονεί απροσδοκήτους περιπετείας, διασυρομένου και του σεμνού τάγματος του Μοναχισμού...

Άγιε Γέροντα, η Ναύπακτος είναι πολύ μικρή για να κρύψει τις ψυχοφθόρες τριβές μεταξύ του Μητροπολίτου και των μοναχών του μοναδικού εν αυτή μοναστηρίου. Διό και σας ικετεύω να φροντίσετε ώστε να αρθούν τα αίτια των τριβών αυτών, που βλάπτουν όλους και αυτούς ακόμη τους καλούς υποτακτικούς σας. Δόξα το Θεώ ο νέος Μητροπολίτης της Επαρχίας σας έχει δώσει πολλά τεκμήρια της Ορθοδοξίας του και του αναλόγου ήθους, ώστε να μη δικαιολογείται καμία πρόφαση εναντιότητος. Θα σας συνιστούσα να επαναμελετήσετε με πνεύμα ταπεινοφροσύνης και χριστιανικής αγάπης το περιεχόμενον των τριών επιστολών και ελπίζω να ανακαλύψετε κάποιες εσφαλμένες εκτιμήσεις και επιλογές σας.

Θα ευρίσκομαι στην Αθήνα 4-5 ημέρες ακόμη και είμαι πρόθυμος να βοηθήσω, συν Θεώ στην εξομάλυνση του προβλήματος, που άνευ λόγου προέκυψεν.

Μετά της εν Χριστώ αγάπης και πολλής τιμής

Ο φίλος σας Θεόκλητος Μοναχός Διονυσιάτης».  

Δυστυχώς, ο Ηγούμενος ούτε συνετίσθηκε από την πνευματική επιστολή του π. Θεοκλήτου Διονυσιάτου, ούτε ανταποκρίθηκε στην προθυμία του να βοηθήσει, αλλά και ούτε του τηλεφώνησε. Αυτό δείχνει την όλη νοοτροπία του.

3. Επί αρχιερατείας μου, μετά τα πρώτα δυόμιση χρόνια μεγάλης αγάπης που του έδειξα, αφού έκανα δεκαεπτά χειροτονίες- διορισμούς- χειροθεσίες, έφθασε ο καιρός, κυρίως από το 1998, να εκδηλώσει την απείθειά του και την ανταρσία του προς την Μητρόπολη και τον Μητροπολίτη. Είμαι πεπεισμένος, και έχω στοιχεία, ότι η ανταρσία του αυτή, εκτός των άλλων, συνδέεται και με την δήλωσή μου ότι επιθυμώ να μεταβώ σε άλλη Μητρόπολη, όταν κυκλοφόρησαν κατά χιλιάδες φέϊγ βολάν στην
Ναύπακτο, και όταν διαδόθηκε ευρύτατα ότι πρόκειται να μετατεθώ στην κενή τότε Μητρόπολη Σερβίων και Κοζάνης. Ο Ηγούμενος και οι μοναχοί δεν έχουν, έστω και κάποια τυπική επικοινωνία, με τον Μητροπολίτη και την Μητρόπολη.

Κτίζουν Ιερό Ναό χωρίς να εγκρίνονται οι δημοπρασίες. Έκτισαν ξενώνα χωρίς να λάβουν άδεια από την Μητρόπολη και την Ναοδομία. Λαμβάνουν επιχορηγήσεις από το Κράτος χωρίς να γνωρίζει η Ιερά Μητρόπολη και χωρίς να εγγράφονται τα ποσά στους απολογισμούς. Αποστέλλονται πλασματικοί απολογισμοί και δεν εγκρίνονται, αποστέλλονται απολογισμοί προς έγκριση χωρίς τα παραστατικά και επιστρέφονται πίσω, δεν εγγράφονται διάφορα ποσά τα οποία δίδουν οι Χριστιανοί στο ταμείο της Ιεράς Μονής κλπ.

Μάλιστα, στο υπ’ αριθμ. Πρωτ. 146/28-2-2000 έγγραφο μου του έγραφα:

«Το θέμα όμως έχει περαιτέρω εξελίξεις. Στο υπ’ αριθμ. Πρωτ. 32/14-1-2000 έγγραφό μου, με αφορμή την πρόσκληση να παραστώ στα εγκαίνια των Ξενώνων, σαφώς έκανα λόγο για «δυνάμει σχίσμα», στο οποίο έχετε υποπέσει, αναφερόμενος σε παρόμοιες εκφράσεις τόσο της Ιεράς Συνόδου, όσο και του οσιολογιωτάτου Μοναχού π. Θεοκλήτου Διονυσιάτου. Και μάλιστα ανέφερα και σχετικό φρικτό χωρίο του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου.

Εσείς και πάλι δεν ανησυχήσατε, δεν προβληματισθήκατε καθόλου. Τουλάχιστον δεν φάνηκε από την συμπεριφορά σας των επομένων ημερών. Αρχίζω να ανησυχώ σοβαρά για την μεγάλη πνευματική ασθένεια που σας διακρίνει. Και εναποθέτω το πρόβλημα στον Θεό και την Κυρία Θεοτόκο.

... Πανοσιολογιώτατε,

Δεν νομίζετε ότι έχουμε σοβαρότερα προβλήματα να ασχοληθούμε; Δεν θεωρείτε ότι το έργο του κάθε Κληρικού, Επισκόπου, Πρεσβυτέρου, είναι ουσιαστικότερο και βαρύτερο και όχι να παίζουμε με τις λέξεις;...

Λυπάμαι πολύ για τον τρόπο με τον οποίον αντιμετωπίζετε τα πράγματα, τα τόσο σοβαρά και καταστρατηγείτε την εκκλησιαστική ενότητα, την σωτηρία σας, αλλά και την σωτηρία των μοναχών σας και των ανθρώπων που συνδέονται μαζί σας. Γράφω με βαθειά λύπη ότι μεταδίδετε μια ασθένεια πολύ επικίνδυνη για την οποία θα δώσετε λόγο στο Θεό.

Εξακολουθώ ακόμη να απορώ: Πως έχετε το θάρρος να λειτουργήτε  και να κοινωνήτε των αχράντων μυστηρίων, ύστερα από την απαράδεκτη διαγωγή την οποία επιδεικνύετε! Τουλάχιστον θα έπρεπε να θέσετε τον εαυτό σας σε πνευματικό επιτίμιο αποχής από την τέλεση της θείας Λειτουργίας, έως ότου αποκαταστήσατε τις ουσιαστικές σχέσεις με τον Μητροπολίτη σας. Διαφορετικά δεν θα ευλογηθή κανένα έργο σας και θα δώσετε φρικτή απολογία στο Θεό κατά την ημέρα της Κρίσεως!».

ΣΗΜ. «ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ TIMES» Η επιστολή του Σεβασμιότατου κ. Ιεροθέου προς τον Μακαριώτατον Αρχιεπίσκοπον κ. Χριστόδουλον αποτελείται από 14 σελίδες μέρος από αυτή δημοσιεύουμε σήμερα. Στο επόμενο φύλλο θα δημοσιεύσουμε ένα ακόμα μέρος, ώστε οι αναγνώστες μας να έχουν μια πλήρη εικόνα το τη επικρατεί στο μοναστήρι Σκάλας και τον πόλεμο που κάνη ο Ηγούμενος στον Μητροπολίτη μας. Εμείς το μόνο που έχουμε να πούμε «ο Θεός να βάλει το χέρι του.

Ναύπακτος Times - Συνέχεια

Copyright© 2000-2001 Plataniotis.com